Wolff po Rakousku vyčíslil ztrátu Mercedesu na Ferrari a Red Bull

Petr Hlawiczka, 13. července 2022, 06:00 Google+

Šéf Mercedesu Toto Wolff po závodu v Rakousku uvedl, kolik jim po dalším zlepšením ještě schází na špičku Formule 1 v podobě stájí Ferrari a Red Bull, s nimiž by chtěli bojovat o vítězství. Proti začátku roku je nyní jejich deficit poloviční.

Počet komentářů:  25 komentářů (Poslední 19.07. 10:41) Napište svůj názor
Carlos Sainz na startovním roštu před Lewisem Hamiltonem

Carlos Sainz na startovním roštu před Lewisem Hamiltonem | foto: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Sdílejte článek

Stříbrné šípy po zisku osmi konstruktérských titulů v řadě za sebou letos nezvládli velkou změnu technických pravidel a přechod na novou generaci monopostů. Poskakování už sice dostali pod kontrolu, přesto letos ani v jedné z velkých cen nedosáhli na zlato ani na stříbro, proto po 11 podnicích ztrácejí na Red Bull už 122 bodů.

Postupně se ale zlepšují - po nasazení větších balíků ve Španělsku a ve Velké Británii stáhli svou ztrátu a dále se přibližují špičce. V Rakousku dojel Lewis Hamilton po startu z osmého místa na roštu třetí a jeho týmový kolega George Russell po úvodním kontaktu se Sergiem Pérezem a pětisekundové penalizaci čtvrtý.

Na rozdíl od sedminásobného šampiona nemohl jezdit s křídlem pro nižší přítlak - kvůli nedostatku dílů po havárii v kvalifikaci měl starší specifikaci, která jej kvůli nižší maximální rychlosti na rovinkách stála kolem 2 desetin na kolo.

Nejlepší sektory kvalifikace v Rakousku, jejich součty a srovnání se skutečně dosaženými časy

Nejlepší sektory kvalifikace v Rakousku, jejich součty a srovnání se skutečně dosaženými časy | zdroj: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Mercedes je nyní už jasně třetím nejrychlejším týmem, jeho výkonnost o víkendu šéfa týmu Wolffa celkem potěšila: "Když se podíváte na výsledek, a motorsport je založen na výsledcích, tak třetí a čtvrté místo jsou po rozbití aut v pátek velmi dobré. Stále však ještě nejsme dostatečně rychlí na to, abychom bojovali na čele."

Podle něj jim v Rakousku scházely "dvě až tři desetiny v čisté výkonnosti. Poskakování jsme podle mě už vyřešili. Myslím, že kdybychom se vrátili zpět do Monaka a do Baku, tak bychom na tom nebyli skvěle, ale určitě už nemáme ty problémy, s nimiž jsme se potýkali před několika týdny," pokračuje Wolff.

Mercedes měl potíže se přizpůsobit nejměkčím C5 pneumatikám, na nichž byl vůz W13 méně stabilnější, což vedlo k pátečním nehodám. Motoru moc nepomohla ani nadmořská výška - Hamilton například dosahoval v aerodynamickém stínu v nájezdu do kopce do třetí zatáčky 305 km/h, zatímco Mick Schumacher i s větším zadním křídlem 310 km/h. Proto ho Lewis dlouho nemohl předjet a musel počkat, až se Haasu trochu opotřebují pneumatiky.

img-responsive

Zadní část Mercedesu W13 v Rakousku | foto: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Mercedes nasadí novou pohonnou jednotku (Fáze 3) po letní přestávce společně s novou hybridní částí, což by mu mělo pomoci přiblížit se výkonnosti Hondy a Ferrari a konečně využívat plný výkon. I když pokrok udělal už s 2. specifikací, stále je při jejím užívání konzervativní ze spolehlivostních důvodů.

Víkendový výsledek jej těší zejména proto, že na Red Bull Ringu od jeho návratu do kalendáře v sezóně 2014 nikdy nebyli nejsilnější: "Pro nás nikdy v Rakousku nešlo o dobrou trať. V předchozích osmi letech, když jsme slavili úspěchy v šampionátech, tak na této trati jsme se obvykle trápili."

"Z toho hlediska to je v pořádku, jak to dopadlo. V sobotu jsme opravdu byli zaseklí v území nikoho. V neděli jsme možná také byli zaseklí v území nikoho, ale aspoň byly časy na kolo konkurenceschopné. V sobotu jsme v každém kole ztráceli půl sekundy," konstatuje šéf Mercedesu, jehož tempo je letos obvykle lepší v závodech než v kvalifikacích.

Vytisknout

Diskuze: Wolff po Rakousku vyčíslil ztrátu Mercedesu na Ferrari a Red Bull

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 25, poslední 19.07.2022 10:41 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 25 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Finále zlaté éry F1 - Villeneuve, Jones a Laffite na stupních vítězů v Rakousku 1979

Pozře F1 sama sebe? Události v Monaku oživují některé otázky

Rozbitý vůz Sergia Peréze po srážce s vozy Haas v závodě v Monaku

FOTO: GP Monaka od velké havárie v 1. kole po Leclercovo vítězství

Lewis Hamilton s Mercedesem

Špatný pokyn během klíčového okamžiku aneb jak Mercedes zkazil Hamiltonovi závod

Inženýr Andrea Stella hovoří o událostech v Monaku

Norrisovi se nelíbí rozhodnutí o návratu Sainze jr. na původní pozici. Proč se tak stalo?

Esteban Ocon se v Monaku moc nepředvedl

"Vyvodíme z toho důsledky," varuje Ocona naštvaný šéf Alpine

Leclerc se konečně dočkal, po třech pole-position vítězí na domácí půdě

GP MONAKA: Po dramatickém úvodu tone Monte Carlo v nadšení - Leclerc triumfoval

Pierre Gasly si po závodě pustil pusu na špacír

Po závodě jako běsnící tygr, v prohlášení už beránek - Gasly se obul do svého kolegy

Max Verstappen a Sergio Pérez určitě neměli v Monacu důvod k úsměvým (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě - Přešťastný Pérez, Alpine žehlí malér a vinu za kolizi svádí jeden na druhého

Předloni pole-position Leclercovi štěstí nepřinesla - bude se letos moci radovat s monackým princem z lepšího výsledku?

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Radost v táboře Ferrari a McLarenu, Mercedes je odhodlán bojovat, Red Bull lehce rozladěný

Sergio Pérez opět ukázal svou odvrácenou tvář - skončit v Q3 není určitě v jeho situaci záviděníhodné

Leclerc má třetí domácí pole-position, Verstappen skončil mimo Top 5

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Sergio Pérez s Red Bullem RB18

Marko kritizuje Péreze, před manévrem ho varoval. Red Bull po domácí prohře…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Norrisovi se nelíbí rozhodnutí o návratu Sainze jr. na původní pozici. Proč se tak stalo?

  2. Špatný pokyn během klíčového okamžiku aneb jak Mercedes zkazil Hamiltonovi závod

  3. Pozře F1 sama sebe? Události v Monaku oživují některé otázky

  4. GP MONAKA: Po dramatickém úvodu tone Monte Carlo v nadšení - Leclerc triumfoval

  5. "Vyvodíme z toho důsledky," varuje Ocona naštvaný šéf Alpine

  6. FOTO: GP Monaka od velké havárie v 1. kole po Leclercovo vítězství

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud