Více dovažovat je cílem konstruktérů

Daniel Šupa, 13. února 2004, 15:20 Google+

Podle bývalého technického ředitele Jordanu Garyho Andersona je ale tato situace nebezpečná.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Renault

Renault | foto: Lotus F1 Team

Sdílejte článek

Ir vysvětlil v rozhovoru pro Autosport, že cílem konstruktérů je navrhnout co nejlehčí šasi a požadovanou váhu 600 kilogramů dorovnat pohyblivou zátěží. Ta potom díky možnosti změny polohy pomáhá při hledání optimálního nastavení vozu pro různé typy okruhů, jako je Monako a Monza.

Problém ale spočívá v tom, že zátěž, nejčastěji amalgam, není k vozu pevně fixována a hrozí při nehodě její utržení. A čím vyšší je hmotnost zátěže, tím horší následky nehody mohou být.

Podle Andersona může být váha zátěže u některých vozů i kolem 100 kilogramů. Podle něj jsou výborným příkladem používání tohoto systému letošní vozy Renault. Jejich nový motor s úhlem 72° má vyšší těžiště, než loňský, ale větší váha zátěže tento handicap redukuje.

Gustav Brunner, šéfkonstruktér stáje Toyota, potvrdil velký význam pohyblivé zátěže: „Těžiště u TF104 je více vepředu, ale díky pohyblivé zátěži můžete těžištěm pohybovat podle okruhu a potřeb.“


Foto: Archiv

Vytisknout

Diskuze: Více dovažovat je cílem konstruktérů

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Finále zlaté éry F1 - Villeneuve, Jones a Laffite na stupních vítězů v Rakousku 1979

Pozře F1 sama sebe? Události v Monaku oživují některé otázky

Rozbitý vůz Sergia Peréze po srážce s vozy Haas v závodě v Monaku

FOTO: GP Monaka od velké havárie v 1. kole po Leclercovo vítězství

Lewis Hamilton s Mercedesem

Špatný pokyn během klíčového okamžiku aneb jak Mercedes zkazil Hamiltonovi závod

Inženýr Andrea Stella hovoří o událostech v Monaku

Norrisovi se nelíbí rozhodnutí o návratu Sainze jr. na původní pozici. Proč se tak stalo?

Esteban Ocon se v Monaku moc nepředvedl

"Vyvodíme z toho důsledky," varuje Ocona naštvaný šéf Alpine

Leclerc se konečně dočkal, po třech pole-position vítězí na domácí půdě

GP MONAKA: Po dramatickém úvodu tone Monte Carlo v nadšení - Leclerc triumfoval

Pierre Gasly si po závodě pustil pusu na špacír

Po závodě jako běsnící tygr, v prohlášení už beránek - Gasly se obul do svého kolegy

Max Verstappen a Sergio Pérez určitě neměli v Monacu důvod k úsměvým (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě - Přešťastný Pérez, Alpine žehlí malér a vinu za kolizi svádí jeden na druhého

Předloni pole-position Leclercovi štěstí nepřinesla - bude se letos moci radovat s monackým princem z lepšího výsledku?

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Radost v táboře Ferrari a McLarenu, Mercedes je odhodlán bojovat, Red Bull lehce rozladěný

Sergio Pérez opět ukázal svou odvrácenou tvář - skončit v Q3 není určitě v jeho situaci záviděníhodné

Leclerc má třetí domácí pole-position, Verstappen skončil mimo Top 5

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

V Grove McLareny nepodceňují - anotační foto

V Grove McLareny nepodceňují

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Norrisovi se nelíbí rozhodnutí o návratu Sainze jr. na původní pozici. Proč se tak stalo?

  2. Špatný pokyn během klíčového okamžiku aneb jak Mercedes zkazil Hamiltonovi závod

  3. Pozře F1 sama sebe? Události v Monaku oživují některé otázky

  4. GP MONAKA: Po dramatickém úvodu tone Monte Carlo v nadšení - Leclerc triumfoval

  5. "Vyvodíme z toho důsledky," varuje Ocona naštvaný šéf Alpine

  6. FOTO: GP Monaka od velké havárie v 1. kole po Leclercovo vítězství

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud