Sezona 2004 a BAR Honda

Daniel Šupa, 7. listopadu 2004, 21:26 Google+

Britsko americká stáj se postarala o největší překvapení letošní sezony a konečně prolomila šeď dosavadních výkonů.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Button, Jenson

Button, Jenson | foto: Lucky Strike B.A.R Honda

Sdílejte článek

Na letošní velký skok se však chystal tým pod vedením Davida Richardse již slibnými výkony v závěru sezony předcházející. Novým impulsem byl nesporně přechod k jinému dodavateli pneumatik, francouzský Michelin vystřídal japonské Bridgestone. Také Honda se rozhodla pro těsnější spolupráci s týmem z Brackley a trojice pilotů v čele s Jensonem Buttonem zajížděla velice slibné časy již v jarních testech. Ty také Button potvrdil, když stanul v prvních čtyřech Grand Prix 3krát na stupních vítězů. Satova bilance byla poněkud slabší, nutno však říci, že především motor japonského jezdce nebyl zpočátku tak spolehlivý, jako v případě Brita. Tým BAR bodoval v 17 závodech 18ti dílného seriálu a pouze v Belgii vyšel naprázdno. Jen vítězství v závodě Grand Prix se týmu získat nepodařilo. V roce 2004 se ale konečně zařadil mezi Top týmy, když v závěru sezony překonal v boji o titul vicemistra Poháru konstruktérů francouzský Renault.

Také v případě jeho týmového kolegy Takumo Sata platilo, že sezona 2004 byla jeho nejúspěšnější. Japonský jezdec sice na Buttona zdaleka v hodnocení jezdců nestačil, ale jeho zkušenosti byly nesporně menší. V rychlosti se mnohdy Britovi vyrovnal, odnášel to povětšinou ale motor Honda v jeho monopostu, který ho v úvodních závodech sezony několikrát vyřadil. Takumo se však závod od závodu zlepšoval a po kritice za zničené motory a nejedno špatně načasované předjíždění se dostavily i slušné bodové zisky. Poprvé v kariéře vystoupil i na stupně vítězů, když protnul cíl při GP USA na třetím místě. Slušným dílem pomohl týmu k druhému místu v Poháru konstruktérů a odvděčil se BAR za důvěru, kterou v něj spolu s Hondou vložili, když ho po neúspěchu v Jordanu angažovali na post závodního jezdce.


Statistické údaje:
Celkové umístění: 2.
Starty: 18
Body: 119
Vítězství: 0
Pódium: 11
Pole Position: 1
Nejrychlejší kolo: 0
Odstoupení: 8


Foto: BAR Honda; Michelin

Vytisknout

Diskuze: Sezona 2004 a BAR Honda

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Finále zlaté éry F1 - Villeneuve, Jones a Laffite na stupních vítězů v Rakousku 1979

Pozře F1 sama sebe? Události v Monaku oživují některé otázky

Rozbitý vůz Sergia Peréze po srážce s vozy Haas v závodě v Monaku

FOTO: GP Monaka od velké havárie v 1. kole po Leclercovo vítězství

Lewis Hamilton s Mercedesem

Špatný pokyn během klíčového okamžiku aneb jak Mercedes zkazil Hamiltonovi závod

Inženýr Andrea Stella hovoří o událostech v Monaku

Norrisovi se nelíbí rozhodnutí o návratu Sainze jr. na původní pozici. Proč se tak stalo?

Esteban Ocon se v Monaku moc nepředvedl

"Vyvodíme z toho důsledky," varuje Ocona naštvaný šéf Alpine

Leclerc se konečně dočkal, po třech pole-position vítězí na domácí půdě

GP MONAKA: Po dramatickém úvodu tone Monte Carlo v nadšení - Leclerc triumfoval

Pierre Gasly si po závodě pustil pusu na špacír

Po závodě jako běsnící tygr, v prohlášení už beránek - Gasly se obul do svého kolegy

Max Verstappen a Sergio Pérez určitě neměli v Monacu důvod k úsměvým (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě - Přešťastný Pérez, Alpine žehlí malér a vinu za kolizi svádí jeden na druhého

Předloni pole-position Leclercovi štěstí nepřinesla - bude se letos moci radovat s monackým princem z lepšího výsledku?

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Radost v táboře Ferrari a McLarenu, Mercedes je odhodlán bojovat, Red Bull lehce rozladěný

Sergio Pérez opět ukázal svou odvrácenou tvář - skončit v Q3 není určitě v jeho situaci záviděníhodné

Leclerc má třetí domácí pole-position, Verstappen skončil mimo Top 5

  • Pátek

    • 1. Trénink (19:30 - 20:30)
    • 2. Trénink (23:00 - 00:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (18:30 - 19:30)
    • Kvalifikace (22:00)
  • Neděle

    • Závod (20:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Renault

Fisichella se v Enstone cítí dobře

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Špatný pokyn během klíčového okamžiku aneb jak Mercedes zkazil Hamiltonovi závod

  2. Pozře F1 sama sebe? Události v Monaku oživují některé otázky

  3. "Vyvodíme z toho důsledky," varuje Ocona naštvaný šéf Alpine

  4. FOTO: GP Monaka od velké havárie v 1. kole po Leclercovo vítězství

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud