Výrobci formát motorů měnit nechtějí, navrhují snížení ceny a standardizaci

PH, 12. ledna 2016, 06:40 Google+

Výrobci motorů mají do pátku předložit svůj návrh na řešení situace kolem příliš drahých a složitých aktuálních pohonných jednotek. Zdá se však, že na nich nic měnit nechtějí, a tak Berniemu Ecclestoneovi a Jeanovi Todtovi nabízejí pouze nižší cenu.

Počet komentářů:  10 komentářů (Poslední 14.01. 08:34) Napište svůj názor
Motor Hondy

Motor Hondy | foto: Honda Racing F1

Sdílejte článek

Stejné pohonné jednotky za nižší cenu
Zadání ze strany FIA bylo jasné: chceme levnější, jednodušší, hlasitější a výkonnější motory! Pokud do 15. ledna nepřijdete s rozumným návrhem, prosadíme nezávislý, levný motor. Ecclestone sice chtěl prosadit změny již od roku 2017, kdy dojde na úpravu pravidel pro aerodynamiku, na to ale již čas nezbývá.

Ke změně motorů ale možná nedojde ani od roku 2018. Podle současných čtyř výrobců motorů - Ferrari, Hondy, Mercedesu a Renaultu - by bylo lepší a levnější zůstat u současného formátu pohonných jednotek spíše než vyvíjet něco úplně nového.

Nechtějí se vzdát motorgenerátoru pro rekuperaci tepelné energie (MGU-H), který přispívá ke složitosti současných pohonných jednotek, jak bylo některými navrhováno. Místo toho navrhují cenu 325 milionů Kč (12 mil. Eur) a doufají, že to prezidentovi FIA bude stačit, i když ten původně trval na ceně nižší (10 mil. Eur). V současné době stojí ročně kolem 490 - 620 mil Kč (18 - 23 mil. Eur).

img-responsive

Motor Honda RA615H | foto: Honda

Standardizace dílů
I on ale chtěl zachovat hybridní část motorů, čímž se trochu odlišuje od Ecclestonea, který kromě snížení ceny navíc trvá na jejich zjednodušení. Výrobci mají záměr domluvit na standardizaci některých společných částí. Nabízí se například baterie, motorgenerátory MGU-K či MGU-H nebo i turbodmychadlo. To by vedlo ke snížení nákladů na vývoj a výrobu a mohlo by to přispět i ke srovnání výkonnosti.

Požadavek na vyšší výkon bude díky dalšímu vývoji naplněn automaticky, hlasitější by motory měly být díky letošním úpravám v podobě separátní koncovky výfuku z obtokového ventilu.

img-responsive

Výrobci o změnu formátu motorů a jejich zjednodušování nestojí | foto: Renault Sport F1

Bude to stačit?
Konkrétní detaily doručí výrobci motorů Mezinárodní automobilové federaci tento pátek 15. ledna. Je pravděpodobné, že se tím zejména Ecclestoneovi moc nezavděčí, protože tyto věci neřeší problém dodávek stejných specifikací (včetně softwaru a paliva) zákazníkům a to, aby se vždy dostalo na všechny.

Bernieho požadavky na nezávislý motor podporuje také Red Bull, který se letos málem ocitl bez motorů. Otázkou pak je, kdo by jeho vývoj zaplatil. Současní výrobci, kteří do svých hybridních pohonných jednotek vložili obrovské sumy, to odmítají. Podle Ferrari by to měl zafinancovat držitel komerčních práv - společnost FOM.

Vytisknout

Diskuze: Výrobci formát motorů měnit nechtějí, navrhují snížení ceny a standardizaci

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 10, poslední 14.01.2016 08:34 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 10 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Finále zlaté éry F1 - Villeneuve, Jones a Laffite na stupních vítězů v Rakousku 1979

Pozře F1 sama sebe? Události v Monaku oživují některé otázky

Rozbitý vůz Sergia Peréze po srážce s vozy Haas v závodě v Monaku

FOTO: GP Monaka od velké havárie v 1. kole po Leclercovo vítězství

Lewis Hamilton s Mercedesem

Špatný pokyn během klíčového okamžiku aneb jak Mercedes zkazil Hamiltonovi závod

Inženýr Andrea Stella hovoří o událostech v Monaku

Norrisovi se nelíbí rozhodnutí o návratu Sainze jr. na původní pozici. Proč se tak stalo?

Esteban Ocon se v Monaku moc nepředvedl

"Vyvodíme z toho důsledky," varuje Ocona naštvaný šéf Alpine

Leclerc se konečně dočkal, po třech pole-position vítězí na domácí půdě

GP MONAKA: Po dramatickém úvodu tone Monte Carlo v nadšení - Leclerc triumfoval

Pierre Gasly si po závodě pustil pusu na špacír

Po závodě jako běsnící tygr, v prohlášení už beránek - Gasly se obul do svého kolegy

Max Verstappen a Sergio Pérez určitě neměli v Monacu důvod k úsměvým (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě - Přešťastný Pérez, Alpine žehlí malér a vinu za kolizi svádí jeden na druhého

Předloni pole-position Leclercovi štěstí nepřinesla - bude se letos moci radovat s monackým princem z lepšího výsledku?

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Radost v táboře Ferrari a McLarenu, Mercedes je odhodlán bojovat, Red Bull lehce rozladěný

Sergio Pérez opět ukázal svou odvrácenou tvář - skončit v Q3 není určitě v jeho situaci záviděníhodné

Leclerc má třetí domácí pole-position, Verstappen skončil mimo Top 5

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Pneumatiky Pirelli v Brazílii

Jak se FIA snaží zajistit, aby tři týmy nezískaly při prvním testu výhodu?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Norrisovi se nelíbí rozhodnutí o návratu Sainze jr. na původní pozici. Proč se tak stalo?

  2. Špatný pokyn během klíčového okamžiku aneb jak Mercedes zkazil Hamiltonovi závod

  3. Pozře F1 sama sebe? Události v Monaku oživují některé otázky

  4. GP MONAKA: Po dramatickém úvodu tone Monte Carlo v nadšení - Leclerc triumfoval

  5. "Vyvodíme z toho důsledky," varuje Ocona naštvaný šéf Alpine

  6. FOTO: GP Monaka od velké havárie v 1. kole po Leclercovo vítězství

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud