Vývoj vozu pro příští rok nebo čtvrté místo letos? McLaren řeší dilema

Petr Hlawiczka, 19. září 2019, 06:10 Google+

McLaren by rád udržel své čtvrté místo v šampionátu konstruktérů, kde se na něj dotahuje Renault, zároveň by se chtěl již plně věnovat vývoji monopostu pro příští sezónu. Vše ale nejde najednou. Jak se rozhoduje?

Počet komentářů:  9 komentářů (Poslední 20.09. 10:53) Napište svůj názor
Kdy se McLaren přestne věnovat letošnímu vozu? V šampionátu jde stále o miliony dolarů

Kdy se McLaren přestne věnovat letošnímu vozu? V šampionátu jde stále o miliony dolarů | foto: McLaren

Sdílejte článek

Do konce sezóny zbývá 7 podniků a na kontě má zatím 83 bodů. Pátý Renault za má 65 bodů, přitom v Monze jich získal najednou hned 22. Všechny týmy přitom řeší otázku, kdy se ve vývoji plně zaměřit na příští auto.

V případě McLarenu a jeho MCL35 půjde o první vůz, který má na starosti technický ředitel James Key. Ten letos přišel jako významná posila z Toro Rosso s čerstvými nápady a přístupem. Zřejmě proto dojde k větším rozdílům než u konkurence.

Stáj z Wokingu se však v posledních závodech dostala pod tlak ze strany svého dodavatele pohonných jednotek. "Minimálně v příštích dvou nebo třech závodech plánujeme pokračovat v nasazování drobných věcí. Pak opět zkrátka uvidíme, kdy plně přepneme vývoj na příští auto. Je to stále otevřené," říká šéf Andreas Seidl.

img-responsive

McLaren chystá vylepšení ještě minimálně pro další 3 ze zbývajících 7 závodů | foto: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

"Samozřejmě, že chceme co nejdéle bojovat o čtvrté místo, pro mě je ale zároveň mnohem důležitější dosáhnout pokroku s příštím vozem, takže nechci kompromitovat příští ročník náhlým změnou soustředění znovu na letošní auto. Máme stanovený plát toho, co chceme udělat letos a jak přistoupíme k příštímu roku. Takhle to pojímáme," vysvětluje šéf McLarenu.

Renault sice bodově jasně předčil McLaren na posledních dvou okruzích vyžadující nízký přítlak, podle Seidla se dá ale těžké předvídat, kdo bude mít výhodu na příštích sedmi okruzích, kde již týmy budou volit balíky s vyšším přítlakem.

"Myslím, že se to letos těžko posuzuje. Nejen nám, ale všem týmům uprostřed pole. Hodně záleží na vlastnostech okruhu, na asfaltu, teplotách, způsobu nastavení auta, v jakém provozním rámci ho musíte na odlišných tratích provozovat," pokračuje Seidl.

"Jak jste kupříkladu viděli v Budapešti, kde jsme čekali, že se budeme trápit, tak jsme tam najednou byli čtvrtí nejrychlejší. Takže se to upřímně těžko posuzuje. Ale se všemi těmi vylepšeními, s nimiž jsme přišli pro balík s normálnějším přítlakem před přestávkou, a s vylepšeními, jež stále hodláme přivézt pro další závod, snad budeme moci bojovat o 4. místo až do konce sezóny," doufá šéf McLarenu.

Vytisknout

Diskuze: Vývoj vozu pro příští rok nebo čtvrté místo letos? McLaren řeší dilema

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 9, poslední 20.09.2019 10:53 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 9 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Finále zlaté éry F1 - Villeneuve, Jones a Laffite na stupních vítězů v Rakousku 1979

Pozře F1 sama sebe? Události v Monaku oživují některé otázky

Rozbitý vůz Sergia Peréze po srážce s vozy Haas v závodě v Monaku

FOTO: GP Monaka od velké havárie v 1. kole po Leclercovo vítězství

Lewis Hamilton s Mercedesem

Špatný pokyn během klíčového okamžiku aneb jak Mercedes zkazil Hamiltonovi závod

Inženýr Andrea Stella hovoří o událostech v Monaku

Norrisovi se nelíbí rozhodnutí o návratu Sainze jr. na původní pozici. Proč se tak stalo?

Esteban Ocon se v Monaku moc nepředvedl

"Vyvodíme z toho důsledky," varuje Ocona naštvaný šéf Alpine

Leclerc se konečně dočkal, po třech pole-position vítězí na domácí půdě

GP MONAKA: Po dramatickém úvodu tone Monte Carlo v nadšení - Leclerc triumfoval

Pierre Gasly si po závodě pustil pusu na špacír

Po závodě jako běsnící tygr, v prohlášení už beránek - Gasly se obul do svého kolegy

Max Verstappen a Sergio Pérez určitě neměli v Monacu důvod k úsměvým (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě - Přešťastný Pérez, Alpine žehlí malér a vinu za kolizi svádí jeden na druhého

Předloni pole-position Leclercovi štěstí nepřinesla - bude se letos moci radovat s monackým princem z lepšího výsledku?

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Radost v táboře Ferrari a McLarenu, Mercedes je odhodlán bojovat, Red Bull lehce rozladěný

Sergio Pérez opět ukázal svou odvrácenou tvář - skončit v Q3 není určitě v jeho situaci záviděníhodné

Leclerc má třetí domácí pole-position, Verstappen skončil mimo Top 5

  • Pátek

    • 1. Trénink (19:30 - 20:30)
    • 2. Trénink (23:00 - 00:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (18:30 - 19:30)
    • Kvalifikace (22:00)
  • Neděle

    • Závod (20:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Sebastian Vettel a Max Verstappen při startu závodu v Singapuru

FIA v Singapuru přidává třetí DRS zónu

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Špatný pokyn během klíčového okamžiku aneb jak Mercedes zkazil Hamiltonovi závod

  2. Pozře F1 sama sebe? Události v Monaku oživují některé otázky

  3. "Vyvodíme z toho důsledky," varuje Ocona naštvaný šéf Alpine

  4. FOTO: GP Monaka od velké havárie v 1. kole po Leclercovo vítězství

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud