Tata Safari Storme přichází s posíleným dieselem, neztratila by se ani v Evropě

Tuhý žebřinový rám a světlá výška 200 mm značí jistý terénní um, Tata Safari Storme.

Tuhý žebřinový rám a světlá výška 200 mm značí jistý terénní um, Tata Safari Storme. | foto: Tata

Zatímco v Evropě klasických off-roadů rapidně ubývá, v jiných částech světa na tom zatím nejsou tak zle. Tak například indická Tata má ve svém portfoliu několik modelů, co se nezaleknou sjet dál za polní cestu. Jedním z nich je i Safari Storme, který se pyšní novým naftovým motorem.

Přeplňovaný čtyřválec z řady VariCOR má objem 2.2 litru, z nějž doluje 156 koní při 4000 ot./min a 400 Nm mezi 1750 - 2500 ot./min. Oproti předchozí jednotce VariCOR 320 to znamená o 6 koní a 80 Nm více. Díky posílení se čas potřebný ke zrychlení na 100 km/h zkrátil na méně než 13 sekund, spotřeba klesla na 7,2 l/100 km. Přes šestistupňovou manuální převodovku jsou poháněna zadní nebo všechna kola (těm pomáhá diferenciál s omezenou svorností) s možností volby mezi pohonem jedné nebo obou náprav.

Protože je nový motor nabízen jen v nejvyšším výbavovém stupni VX, nelze se divit, že standardem jsou přední airbagy, klimatizace, audiosystém ConnectNext se šesti reproduktory, MP3 nebo iPod konektivitou a Bluetooth či zadní parkovací senzory. Novinkou je též tříramenný multifunkční volant, vzhledově sjednocený s ostatními modely indického výrobce.

Zvenku Safari Storme s novým motorem poznáte podle upravené masky chladiče v šedé Charcoal nebo Ocean a přepracovaných střešních ližin. Uvnitř je kromě bohaté výbavy, sedmi sedadel a nového volantu také černé barevné schéma, doplněné o dekory ve stříbrné Warm. Sedadla dostala unikátní čalounění s kontrastním prošíváním.

Jako klasický off-road se 4655 mm dlouhá Tata chlubí tuhým žebřinovým rámem a světlou výškou 200 mm. Podvozek má vpředu dvojité lichoběžníky, vzadu čeká pětiprvkové zavěšení. Novinka je již aktuálně v prodeji napříč indickými dealerstvími, a to za 1 325 530 rupií (cca 488 000 korun) v případě zadokolky nebo 1 459 952 rupií (cca 538 000 korun) v případě čtyřkolky.

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy

Zavřít reklamu