Ir vysvětlil v rozhovoru pro Autosport, že cílem konstruktérů je navrhnout co nejlehčí šasi a požadovanou váhu 600 kilogramů dorovnat pohyblivou zátěží. Ta potom díky možnosti změny polohy pomáhá při hledání optimálního nastavení vozu pro různé typy okruhů, jako je Monako a Monza.
Problém ale spočívá v tom, že zátěž, nejčastěji amalgam, není k vozu pevně fixována a hrozí při nehodě její utržení. A čím vyšší je hmotnost zátěže, tím horší následky nehody mohou být.
Podle Andersona může být váha zátěže u některých vozů i kolem 100 kilogramů. Podle něj jsou výborným příkladem používání tohoto systému letošní vozy Renault. Jejich nový motor s úhlem 72° má vyšší těžiště, než loňský, ale větší váha zátěže tento handicap redukuje.
Gustav Brunner, šéfkonstruktér stáje Toyota, potvrdil velký význam pohyblivé zátěže: „Těžiště u TF104 je více vepředu, ale díky pohyblivé zátěži můžete těžištěm pohybovat podle okruhu a potřeb.“
Foto: Archiv
Více dovažovat je cílem konstruktérů
Podle bývalého technického ředitele Jordanu Garyho Andersona je ale tato situace nebezpečná.
Další zprávy
-
Slováci trestají schvalování atentátu na Fica! Tři lidé byli obviněni
-
Kateřina Brožová prozradila jméno nové lásky!
-
Češi půjdou pro medaili s největší hvězdou! Pastrňák bere do Prahy i Zachu
-
Juraj C. nebyl osamělým vlkem? Policie má i jinou vyšetřovací verzi atentátu na Fica
-
GP Emilia Romagna F1: V Imole vyhrál po napínavém závěru Verstappen před stále rychlejším Norrisem
-
PROHLÁŠENÍ po závodě: GP Emilia Romagna - Norris lituje, ostatní doufají
-
GP Emilia Romagna: Podruhé se šok nepovedl, Verstappen se spasil na cílové čáře
-
PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen opěvuje úspěch, McLaren mu chce řádně zatopit
-
Pořadí na startu GP Emilia Romagna se mění, Piastri přišel o první řadu